Afgelastingen

Op dit moment zijn er geen afgelastingen bekend

Vanuit de bestuurskamer: Nieuwe bestuursleden, ontwikkelingen jeugd en nog veel meer

Vanuit de bestuurskamer: Nieuwe bestuursleden, ontwikkelingen jeugd en nog veel meer

Met deze eerste publicatie van de rubriek ‘Vanuit de bestuurskamer’ geven we je een blik op wat er speelt binnen onze club. Onze vereniging is voortdurend in beweging – zeker ook in de zomerstop –  en we willen jullie hiermee op de hoogte houden van de belangrijkste ontwikkelingen.

Voorzitter Janko Akkers trapt af met een blik op de zomerstop, een belangrijke periode vol voorbereidingen en activiteiten die onze club klaarstomen voor een nieuw seizoen.

 

Beste leden, supporters en overige belangstellenden van Milheezer Boys,

Welkom bij deze nieuwe rubriek ‘Vanuit de bestuurskamer’. Deze rubriek is een initiatief van onze commissie communicatie. De doelstelling van deze commissie, die de afgelopen periode is uitgebreid met een aantal enthousiaste vrijwilligers, is om de zichtbaarheid van ons mooie clubke nog verder te vergroten en de verbinding onderling nog sterker te maken. Uiteraard werken wij als bestuur hier graag aan mee!

In deze rubriek, welke enkele keren per jaar zal worden gepubliceerd, nemen wij jullie mee in een aantal zaken die ons als bestuursleden van Milheezer Boys bezighouden. Voor deze eerste editie hebben wij gekozen jullie iets meer inzicht te geven in de periode die binnen het voetbal wordt omschreven als “De zomerstop”.

Nieuwe bestuursleden

Voordat we verder gaan, willen we vermelden dat inmiddels een drietal vrijwilligers zich bij het bestuur gemeld hebben met de mededeling dat zij ervoor open staan zich beschikbaar te stellen als bestuurslid van Milheezer Boys. Deze drie leden, Chantal van de Mortel, Arno Keunen en Gideon Vogels, zullen zich tijdens de eerstvolgende Algemene Ledenvergadering, welke op donderdag 21 november 2024 plaatsvindt, verkiesbaar stellen als bestuurslid. Tot die tijd draaien zij ‘op proef’ mee in ons bestuur. Als bestuursleden van Milheezer Boys zijn wij blij met deze spontane aanmeldingen. Dit stelt ons in staat er samen voor te zorgen dat de organisatie van onze vereniging verder geprofessionaliseerd wordt.

De zomerstop: Wat gebeurt er achter de schermen?

Technische zaken

Alle teams zijn weer goed bezet!

Ondanks het feit dat er geen trainingen of wedstrijden zijn, zijn er binnen deze afdeling tijdens “De zomerstop” veel zaken waaraan gewerkt wordt. Binnen de jeugdafdeling zijn een aantal vrijwilligers opgestaan die de technische zaken gaan behartigen. Het eerste resultaat hiervan is een grote aanwas van nieuwe capabele leid(st)ers en train(st)ers voor onze jeugdteams.

Onze jeugdafdeling bestaat komend seizoen uit:

  • 8 teams die competitie spelen
  • 1 team mini’s dat vriendschappelijke toernooitjes afwerkt

Alle teams zijn voorzien van voldoende spelers/speelsters en dus ook van voldoende train(st)ers en leid(st)ers.

In onze seniorenafdeling zijn de 4 teams die competitie spelen ook komend jaar weer voorzien van voldoende spelers en ook hier is de begeleiding op orde. Met het aantrekken van Wouter Vaneker (van ZSV) als keeperstrainer voor de selectiekeepers is het gat dat Luuk Mennen tijdelijk moest achterlaten, als gevolg van zijn reisperiode, opgevuld. Wouter zal zich op een later moment nog introduceren als nieuw staflid van de groenwitten.

Binnen de veteranenafdeling, waar het de laatste jaren steeds lastiger was voor zowel Milheezer Boys als haar tegenstanders om de teams bemand te krijgen en wedstrijden te kunnen spelen, is de keuze gemaakt over te stappen naar het 7×7 voetbal op vrijdagavond. Hiervoor zijn voldoende spelers aangemeld en ook de begeleiding is op orde. Het 7×7 voetbal is iets waarin onze dames 30+ (veterinnen) al enkele jaren ervaring hebben. Hoewel de spoeling dun is zullen zij ook komend seizoen aan deze competitievorm deelnemen.

Wedstrijdzaken

Er zijn geen wedstrijden dus geen acties? Nou, het tegendeel is waar. Tijdens “De zomerstop” moeten nieuwe teamindelingen kenbaar worden gemaakt en moeten de nieuwe teams worden aangemeld voor de bekerwedstrijden en de competities. Op het moment dat de competitie indelingen bekend worden gemaakt, worden deze aan betrokkenen gecommuniceerd en worden de scheidsrechters aangesteld voor de diverse wedstrijden. Al met al dus een drukke periode voor alle betrokkenen.

Onderhoud

Door vrijwilligers wordt het sportpark weer in topstaat gebracht.

Een afdeling die tijdens “De Zomerstop” eveneens zeer actief is, zoals dit overigens ook voor alle andere maanden van het jaar geldt, is de onderhoudsafdeling. Tijdens de voetballoze periode wordt het sportpark geheel in orde gemaakt voor het nieuwe seizoen. Voor het jaarlijkse groot onderhoud aan de velden kan plaatsvinden hebben onze vrijwilligers al vele uren werkzaamheden erop zitten.

Werkzaamheden omvatten:

  • Verwijderen van de doelen
  • Vervangen van eventuele netten
  • Kleine reparaties
  • Schoonmaak- en opruimwerkzaamheden op ons sportpark

Vooraleer de trainingen starten, worden niet alleen de velden weer op orde gemaakt door het uitzetten en inmeten hiervan, het aanbrengen van de belijning en het terugplaatsen van de doelen, maar ook worden alle reclameborden en de dug-outs netjes gewassen. Met andere woorden: als het seizoen start ligt ons sportpark ’t Rooi er weer spic en span bij!

Financiën

Tijdens “De zomerstop” zorgt de penningmeester, samen met de leden van de financiële commissie, voor een correcte financiële afsluiting van het afgelopen seizoen. Daarnaast vinden uiteraard werkzaamheden plaats in het kader van het nieuwe seizoen.

Werkzaamheden omvatten:

  • Opstellen van de begroting
  • Verlengen van bestaande sponsorovereenkomsten
  • Aangaan van nieuwe overeenkomsten
  • In orde maken van reclame-uitingen voor nieuwe sponsoren

Deze periode wordt ook gebruikt om te investeren in materialen. Denk hierbij aan wedstrijd- en trainingsballen en overige trainingsmaterialen. Afgelopen periode is ook een nieuwe compressor gekocht voor in het ballenhok zodat voor wedstrijden en trainingen de ballen op de juiste spanning gebracht kunnen worden. Ook het verlengen van inkoopcontracten behoort tijdens deze periode tot de werkzaamheden. In de afgelopen weken is het contract met onze drankleverancier verlengd waarbij wij tevens een nieuwe bar en tapinstallatie hebben geïnstalleerd in onze kantine. Wij nodigen iedereen dan ook graag uit om in het nieuwe seizoen een kijkje te komen nemen in onze kantine en natuurlijk ook een drankje te komen doen.

Afsluiting

Zoals eerder vermeld, is bovenstaande opsomming van hetgeen tijdens “De zomerstop” door de diverse vrijwilligers binnen Milheezer Boys aan werkzaamheden wordt verricht, er eentje op hoofdlijnen. Wat echter, zonder volledig te zijn, hieruit is op te maken, is dat “De zomerstop” voor onze bestuursleden én vrijwilligers bepaald geen ‘stop-periode’ is waar het Milheezer Boys betreft. Het groen-witte hart van deze mensen klopt het hele jaar door!

Tot slot wensen wij iedereen die nu vakantie heeft of deze nog tegoed heeft een fijne vakantie toe. Natuurlijk hopen wij ook dat de vakantie van degenen die deze al gehad hebben goed geweest is. Wij als bestuur kijken uit naar de start van het nieuwe seizoen. Samen met onze vrijwilligers doen wij er alles aan om voetballen bij Milheezer Boys voor iedereen mogelijk te maken en wij hebben er vertrouwen in dat dit ook komend seizoen gaat lukken. Met de inzet van eenieder gaan wij er wederom een mooie voetbaljaargang van maken!

Namens het bestuur van Milheezer Boys,

Janko Akkersvoorzitter

Deel met je vrienden